شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

خدا و زندگی!

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۳ ب.ظ

به نام خدا

سلام

********************************

چند تا سوال پشت سر هم میپرسم!

جدی جدی جوابشو بدین!

نه مثل بقیه ی پستام که فقط میخونینشون!

--------------------------------

ایا خدایی بودن با زندگی کردن منافات داره؟!

انسان های خدایی زندگی نمیکنن؟!

اصلا زندگی تعریفش چیه؟!

ایا نمیشه توی این دنیا راه خدا رو انتخاب کرد زندگی خوب و لذت بخشی هم داشت؟!

اگه میشه چطوری؟!

اگه نمیشه چرا؟

*******************

منتظرم نظراتتونو بخونم!

بعدا دوباره یه پست واسه جمع بندی میزنم!

*******

خدایا به امید تو...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۵

نظرات  (۱۲)

۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۵ محرم نینوا
واسه منم سوال شد
پاسخ:
سلام
تو پست بعدی خودم جوابشو دادم.

به نظر من میشه انسان هم با خدا بود و هم زندگی لذت بخشی داشت چون این که انسان به دنبال دینش میره خودش یه لذت بزرگیه این که کنار انسان های باتقوا قرار میگیره یه سری مسئله و علم رو یاد میگیره خیلی شیرینه...

اما اگه یه انسانی از اینکه کنار افرد باتقواست ومسئله های قشنگی رو یاد میگیره لذتی نمی بره به نظر من این یه جور قساوت قلب و  چشم پوشی از زیبایی هاست

البته مسئله دیگه ای هم مهمه اونم اینکه هرکس که خیلی باتقوا و مومنه بیشتر موردآزمایش های خدا قرار میگیره و خیلی از این آزمایش ها سخت هستند و باعث میشن انسان کمتر از زندگی لذت ببره...

داستانی هم هست که ابن زیاد بعد واقعه عاشورا به حضرت زینب(س)گفته که دیدید که خدا با شما چه کرد؟

و حضرت زینب فرمودند :من چیزی جز زیبایی ندیدم

و این نشون میده که این بانوی بزرگوار از این آزمایش بزرگ لذت بردند

پاسخ:
حرفت درسته!
اما میدونی چیه؟ طبق نظراتی که دوستان دادن اونی که تقوا داره و مبنا و هدف زندگیش رو خدا قرار داده با تمام مشکلات و سختی ها بازم از زندگیش لذت میبره!
چون همه چی رو خدایی میبینه!
مثل همین داستان حضرت زینب -سلام الله علیها-

نه خب ببین ایمان یه چیزیه که خیلی سخت بدست میاد من خودم میگم ایمان ندارم ولی دارم زندگی میکنم اعتقادات خودمو دارم ینی تا اونجا که شده تو خانواده یاد گرفتم پس داریم زندگی میکنیم تا با اعتقاداتمون بزرگ و بزرگ تر شیم و اگرم لایق بودیم مومن شیم ...

مومن با مسلمون فرق داره

پاسخ:
اها
پس در همین حد که تلاش بشه برای رسیدن به خدا و این که مسیر خدا رو برای زندگی دنیایی و در امتداد اون زندگی اخرتی انتخاب کنیم زندگی خوب میشه!
این چیزی که من از حرفت فهمیدم!

۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۴۲ مترجم عربی
سلام اگر منظورت از خدایی بودن دینداری هست ... نمیشه گفت دیندار بودن با خوش بودن در زندگی منافات داره ولی اینم نباید فراموش کنیم " لقد خلقنا الانسان فی کبد" : به تحقیق انسان را در سختی خلق کردیم یعنی این دنیا محل آسایش نیست و باید سختی کشید ولی این بر میگرده به دید و نظر آدم ها؛ چرا که هر کسی ممکنه سختی ها هم براش شیرین باشه و بهش قانع بشه چون تصورش از سختی اینه که آزمایش الهی هست... یا علی 
پاسخ:
سلام
بله
درست میگین
ممنون!
علی یارتون!

۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۴۰ بیزارم از هر آنکه فاطمه از او بیزار است

نظرمو خوردی بی تربیوت
باز می نظرم

منظورت از زندگی خدایی= زندگی در مسیر خداست دیگه
 با این برداشت که من کردم اگه این منظورت باشه

چه در مسیر خدا زندگی کنی چه نه ..ممکنه  زندگی برات سخت باشه یا راحت به این ربطی نداره
ولی در زندگی در مسیر الهی ..سختی هم بهت برسه میدونی خدا ازت راضی هست و یه اجری هم می بری
اما تو زندگی که هر طور خواستی عمل کنی به سختی هاش برسی برات تحملش سخته

اینم نظر انسان سازم
پاسخ:
بابا من نخوردم! به من چه! من روزه بودم :دی

بله یه همچین چیزی!
خب اره درست میگین!

ممنون

اولا سلام

دوما زندگیی که همراه با ایمان باشه زندگیه اگه هم ما با ایمان زندگی کنیم زندگی برامون شیرین میشه بعدشم الان که جامعه به فساد کشیده شده برای همینه که ایمان کم رنگ شده مادر

پاسخ:
سلام
خب حرفت درست!
ولی یه سوال!
این ایمانی که کم رنگ شده و جامعه ای که به فساد کشیده شده ایا ادماش دارن زندگی میکنن؟!
یا تصور میکنن که دارن زندگی میکنن؟!
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۵ ریحــــانه

اما اگه بخایم بازش کنیم.

طول میکشه.فکر میبره.

پاسخ:
باشه فکر کن!
ولی بعدا بیا بگو!
لطفا!
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۱ ریحــــانه

یه چیزی دیدم این طرف..

بدیهیات!

البته فقط عنوانش رو.

بدیهیات....

پاسخ:
هه!
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۱۸ ریحــــانه

نمیخام سر به سرت بذارم.

جوابمن تو همون نظر اوله.استفهام انکاری!

پاسخ:
:|
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۱۳ ریحــــانه
تو فکربردن یا رفتن بد نیست.گفتم که بدونی تیکه درکارنیست. 
پاسخ:
نه اقا!
تو که مخاطب خاص نیستی که بخوای بری تو فکر!
تو جوابتو بده!
عجبا! 
:دی
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۱۱ ریحــــانه

خب..نه!فرق داره.

ازیناس که میپرسن آدم بره تو فکر؟

پاسخ:
واسه بعضیا اره استفهام انکاریه!
ولی واسه بقیه نه!
صرفا مخاطب خاص باید بره تو فکر 
بقیه باید جواب منو بدن!
میخوام جواب بگیرم!
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۲ ریحــــانه
استفهام انکاری؟
پاسخ:
خو تو جوابتو بده!
چی کار داری انکاریه یا نیست!
:دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی