شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

وظیفه ی من

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۲۴ ب.ظ

به نام خدا

سلام

*********************************

یه بنده خدایی میگفت من همیشه روسری رنگی زیر چادر سرم میکنم.

یه جایی رفته بودم رومو نگرفته بودم روسریم پیدا بود بهم گفتن خانم روتو بگیر درست نیست!

من تعجب کردم که چرا چنین برخوردی میکنن. این که ادم همش مشکی بپوشه که حکم نیست. رو گرفتن هم واجب نیست. وظیفه اینه که من در حد گردی صورتم پیدا باشه و اقایون هم نگاه نکنن.

(نقل به مضمونه البته دقیقا این جملات نبود)

-----------------------------

من فقط و فقط نظر شخصی خودمو میگمو بس!

خدا حجاب رو برای ما واجب کرده. حجاب هم به قول شما همون پوشیده بودنه به جز وجه و کفین. خدا نگفته باید چادر سرت کنی و به جز این هیچی دیگه قبول نیست.

من خودم با فکر خودم و منطق خودم و اون چیزی که توصیه شده چادر رو انتخاب کردم که از پوشیده بودن خودم مطمئن باشم. کسی مجبورم نکرده.

حالا همین خدا به اقایونم گفته که نگاهتون رو کنترل کنین. این درست.

من میگم خدا به ما عقل داده که خودمون منطقی عمل کنیم. یه راهی رو انتخاب کنیم و در اون راه به سمت هدفمون بریم.

در حال حاضر میگیم یه سری از اقایون هستن که به وظیفه شون عمل نمیکنن در عین این که خیلی از خانم ها هستن که به وظیفه شون عمل نمیکنن!

این که اون ها عمل نمیکنن باعث میشه من هم در انجام وظیفه کوتاهی کنم یا بگم مشکل اوناس خودشون باید جواب بدن؟! اونا گناه میکنن خودشون پاسخگو باشن؟!

به نظر من حجاب یه امر اجتماعیه بیشتر از این که فردی باشه. چون اگر من حجابم خوب نباشه تعداد زیادی ممکنه گمراه بشن. اما نگاه بیشتر یه امر فردیه چون اون اقایی که نگاه میکنه خودش بیشتر از دیگران اسیب میبینه.

این که من رومو بگیرم یا نگیرم در وظیفه ام اختلال ایجاد نمیکنه اما مگه رو گرفتن چیزی ازم کم میکنه؟ نه! 

اگه من میدونم با رو گرفتنم ممکنه تعداد کمتری گمراه بشن ( به نظر خودم دارم میگما) باید رومو بگیرم! نگیرم اشتباه کردم.

من باید در حدی که میتونم کارامو انجام بدم حالا دیگه بقیه اش که دیگران گناه میکنن یا نه خودشون باید پاسخگو باشن! دیگه من از خودم مطمئنم که باعث به گناه افتادن دیگران نیستم!

*************************

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا!

---------

خدایا به امید تو..!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۹

نظرات  (۲)

من فکر نمیکنم ایشون منظورشون محدودیت بوده باشه...
پاسخ:
من نظرمو دادم!
ایشونم نظر خودشونو گفتن!

با سلام.

دلیل واجب بودن حجاب احترامی است که خدا به مقام زن قائل شده است  نه محدوذیت ...............

پاسخ:
بله همین طوره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی