شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

لذت کتابخوانی

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۱ ق.ظ

به نام خدا

سلام

***************************************

الان ساعت 5:50 دقیقه ی صبح روز سه شنبه 24 تیر 93 مصادف با 17 رمضان المبارک

و من به جای این که مثل هر روز در خوابی عمیق به سر ببرم از فرط خستگی، نشستم اینجا و می نویسم.

چیزی رو که بیانش سخته

تو دو روز گذشته دو کتاب تموم کردم که هر کدوم باید خیلی زودتر از این ها به پایان میرسید و اما فرصت نشد و توفیق نداشتم و...

و امروز کتاب جدیدی شروع کردم که تصورم ازش چیز دیگری بود و حالا چیز دیگری می خونم.

سه گانه ای برای یگانه، محمدرضا بایرامی

انتشارات نیستان

****************************

باورش برای دیگران شاید سخت باشه 

که بگم من با خوندن هر خط از یه کتاب سرشار از انرژی میشم.

اصلا لذتی داره کتاب خوندن که با هیچ چیزی نمیشه عوض کرد.

این لذت هم فقط مربوط به کتاب داستان یا کتاب شعر نمیشه هر کتابی. (البته به جز کتاب های زرد که هیچ چیز مفیدی نداره!)

باور کنید یا نکنید من کتاب های شهید مطهری رو هم میخونم به همین اندازه خواب از سرم می پره و میخوام که بیشتر بخونم و ادامه بدم

اون روزایی که با شور و شوق تمام کتاب شهید هادی رو تو مدرسه دستم می گرفتم از هر فرصتی حتی استراحت های کلاسی استفاده می کردم واسه مطالعه شاید برای بچه ها واقعا سوال بود که این کتاب چه جذابیتی داره؟! اخه یه شهید مگه انقد زندگی نامه ش جالبه که تمام وقتمونو بخوایم صرفش کنیم؟!

البته انکار نمی کنم که بعضی کتابا به خاطر محتواش انرژی مثبتش خیلی بیشتره. 

این که بخوای با ادمی اشنا بشی که تو همین شهر زندگی کرده و از همین کوچه پس کوچه ها رد شده اما اوج گرفته و بالا رفته خیلی جذابه.

این که نظرشو در مورد چیزای مختلف بدونی خیلی قشنگه

مثل حالا که خوندن در مورد شهید ولی الله چراغی انقد هیجان بهم داده که نمیدونم چی باید بنویسم دقیقا!

*************************

نمیدونم دوستی می گفت یا از فکرهای خودم بود (بس که فکر میکنم و با خودم حرف میزنم قاطی میشه دیگه :دی)

که وقتی خواستی ازدواج کنی حتما ببین طرف مقابلت چقدر اهل مطالعه است و چقدر برای کتاب وقت میگذاره و چقدر حاضره واسه کتاب خوندن پول خرج کنه.

حقیقتا حاضر نیستم کتاب خوندن رو با چیزی عوض کنم....

********************

خدایا

یه لطفی بکن فرصت بده و البته توفیق که زکات دانسته هامون رو بپردازیم

و البته عمل به اون چه که میخونیم

و تداوم بخشیدن به راه کسانی که در موردشون چیزی یاد میگیریم.

---------------------

خدایا به امید تو...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۴

نظرات  (۳)

نه همون منظورم اون کتاب های چرت و پرت نیست
یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که تنها کتاب هایی رو میخونم که باهاشون آشنا باشم.... یعنی مثلا یکی بهم معرفی ش کرده باشه و گفته باشه که فلان کتاب خیلی خوب بود.... در این صورت خب منم میرم اون کتاب رو میخرم یا به هر صورتی گیر میارم و میخونم... یا مثلا وقتی یه کتاب جدید میگیرم یا از اون اول باید ازش خوشم بیاد یا اگه نیاد کلا اون کتاب رو میزارمش کنار... یه دسته از کتاب ها هم هستن که کلا هیچوقت طرفشون نمیرم... چون گروه خونی اونا به گروه خونی من نمیخوره..!!
ولی یکی از خصوصیات خوبی که تو داری اینه که یه کتاب (حالا هر چی هم میخواد باشه) رو میگیری میخونی و تازه تا تهش هم میری حتی اگر هم خوشت نیاد
واقعا همیشه دوست داشتم منم اینجوری بودم....
میدونم خیلی بی ربط حرف زدم ولی ببخشید...
نماز روزه هات قبول باشه
برای همه دعا کن
موفق باشی.... یا علی مددی!
پاسخ:
سلام
خب هـــرررر کتابی که نه. باید از کلیتش اطلاع داشته باشم بخونم یا نویسنده ش رو بشناسم یا انتشاراتش مورد اعتماد باشه
و الا من هیچ وقت حاضر نیستم اون چرت و پرتایی که بچه ها میخونن رو بخونم حتی در حد دالان بهشت..
البته منظورم این نیس که مثلا دالان بهشت چرته ها میگم من نمیخونم.
۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۷:۵۶ معرفی کتاب ...
نیمه پنهان ماه 1
کت
موضوع کتاب
:
زندگی شهید چمران به روایت همسر شهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی