شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

مرد رویاها

چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۳۴ ب.ظ

« پزشک 1: (با حیرت) چه انرژی عجیبی داره این مرد!

جان: بیشتر از انرژی، انگیزه و اعتقاده که اونو راه می بره.

امام صدر: (به جان) این درسته، ولی یک مطلب دیگه ای هست که من نمی تونم بفهمم. شاید شما بتونید یک جواب علمی و پزشکی برای من پیدا کنید.

جان: (با کنجکاوی) چه مطلبی؟

امام صدر: رمز ادامه ی حیات دکتر چمران چیه؟ او روز و شب های متوالی رو بدون یک لحظه خواب و استراحت و بدون یک لقمه غذا و یک قطره آب، سپری می کنه و از بیشترین قدر بدنی هم برخورداره. اون چهل و هشت ساعتی که شما رو به این روز انداخت، وضعیت همیشه ی چمرانه. من یقین دارم که او هم توی این چهل و هشت ساعت و ساعت ها قبل و بعدش نه چیزی خورده و نه لحظه ای استراحت کرده. یک جسم چطور می تونه این وضعیت رو تحمل بکنه؟

جان: (متحیر و مبهوت) برای من قابل هضم نیست، و فکر می کنم که برای علم پزشکی هم قابل هضم نباشه. چون جس، یک خاصیت دو دو تا چهارتایی داره که انکارناپذیره. روح، معنویت و اعتقاد ممکنه جسم رو  تا مدتی با خودش همراه کنه، ولی به محض این که توان مادی جسم تموم بشه، دیگه همراهی نمی کنه؛ مثل همین اتفاقی که برای من افتاد. جسم من چهل و هشت ساعت تونست روحم رو مساعدت کنه، ولی بعدش از کار افتاد. من پاسخ این سوال رو ندارم و فکر نمی کنم که علم هم پاسخی براش داشته باشه. اما در مورد دکتر چمران یک سوال عجیبت تر برای من مطرحه. شاید شما که عالم دینی هستید، پاسخش رو داشته باشید. و اون اینه که این خصوصیات متضاد چطور در یک انسان جمع می شه؟ مهر و عاطفه ی محبت در نهایت، دلاوری و سلحشوری و رشادت در نهایت، هوش و ذکاوت و درایت در نهایت و... خیلی از صفات دیگه که جمع شدن دو تاش تو یک آدم محال به نظر می رسه؛ برای این مثل تضاد صفات حضرت موسی و عیسی است.

امام صدر: شما در صورتی می تونید به پاسخ این سوال برسید که الگو، محبوب و معشوق اونو بشناسید. کسی که چمران سعی می کنه یک ماکت کوچکی از اون عظمت رو در خودش پدید بیاره.

کسی که حضرت موسی و حضرت عیسی علیهماالسلام در مقابل او مثل ستارگانی هستند در مقابل خورشید.

همه متعجب و کنجکاو به امام صدر نگاه می کنند.

جان: کی هست اون شخصیت عجیب و غریب؟ این صفات متضاد فقط در خدا می تونه جمع بشه.

امام صدر: چه توحید قشنگی دارید شما. (ناگهان کشف می کند) عجیبه! به برکت سوال شما من به پاسخ سوال خودم هم رسیدم. اون الگویی که من می گم، همه ی عمر با همین شکل زندگی کرده. کمترین استراحت و بیشترین قوای جسمی و بدنی.

جان: حالا قبل از اینکه ما قالب تهی کنیم، می گید که اون الگو کیه یا نه؟

امام صدر: او حضرت امام علی است _سلام الله علیه_ جانشین پیامبر اسلام.

جان: بله، چند نویسنده ی بزرگ مسیحی هم تا به حال در مورد ایشون کتاب نوشته ان. خیلی کنجکاو شدم در مورد ایشون بدونم. باید دید کی بوده اون شخصیت که بعد از صدها سال یک چنین عشاق و شیفته ها و دست پرورده هایی تحویل دنیا می ده.»

صفحه 486 ،487 و 488

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۷

نظرات  (۳)

سلام
17 ربیع بر شما مبارک....

هدایای ذره به صاحب این خانه:

یامبر اکرم(صلی الله علیه و آله):

«مَن تَعَلَّمَ فی شَبابِهِ کانَ بِمَنْزِلَةِ الوَشْمِ فی الحَجَرِ، وَمَن تَعَلَّمَ وَهُوَ کبَیرٌ کانَ بِمَنْزِلَةِ الکِتابِ عَلَی وَجْهِ الماءِ.» 

«آن‌که در جوانی‌ بیاموزد، آموخته‌اش مانند نقش بر سنگ است و آن‌که در بزرگ‌سالی بیاموزد، مانند نوشتن روی آب باشد.» 

 

Who learns in his adolescence, his learning likes a stone graving and who learns in his oldness, his learning likes writing on the surface of water

 النوادر راوندی، ص132، ح169

***


امام صادق (علیه‌ السلام):


«بادِرُوا أوْلادََکُم بِالْحَدیثِ قَبْلَ أنْ یَسْبِقَکُمْ إلَیْهِمُ الْمُرْجِئَةُ.»
«در آموزش حدیث به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه مرجئه (منحرفان) زودتر از شما به سراغ آنها بروند.»


Hasten to teach traditions (of Ahl al-Bayt) to your children before al-Murdji’a (the deviants) corrupt them
کافی، ج 6، ص۴۷



پاسخ:
سلام
ممنون
بر شما هم مبارک باشه.
mamnun az moarefish! Mizaramesh too liste ketabaye baede emtehanatam!
پاسخ:
خواهش میکنم
kheili ghashang bood
پاسخ:
چه عجب شما یه چیزی پسندیدی :دی (:پی)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی