شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

سخن به جا

يكشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۰۴ ب.ظ

به نام خدا

سلام

*****************************

حتما شنیدین که میگن «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد»

یه وقتایی ادم واقعا بهش میرسه.

برای یاداوری خودم باید بعضی از حرف ها رو مرور کنم؛

جامعه تشکیل شده از انواع و اقسام ادم ها با تفکرات مختلف، سطح دانش متفاوت، روش تحلیل های متفاوت

وقتی تو رسانه یا یه تریبون عمومی برای اکثریت مردم قراره صحبت بشه باید مطالبی بیان بشه که فهمش برای عموم راحت باشه.

چیزی که شبهه ایجاد کنه، کج تابی داشته باشه و مطلب رو غلط وارد ذهن مخاطب کنه و جو رو متشنج کنه مطلوب نیست.

یادم هست توی کتاب «مردی در تبعید ابدی» یکی از دلایل محبوبیت ملاصدرا بین مردم، شیوه ی سخنرانیش بالای منبر بود.

ملاصدرا جوری حرف میزده که همه ی مردمی که حرفاشو میشنیدن اعم از بچه و بزرگ و زن و مرد همه مطالبش رو بفهمن

قطعا هیچ وقت برای مخاطب عام، از حرکت جوهری و بحث وجود و ماهیت صحبت نمی کرده. تازه اونایی که خودشون اهل علم بودن نتونستن درست مباحث ملاصدرا رو درک کنن فکر کنین اگه واسه مردم عادی میگفت چی میشد!

حقیقت اینه که خیلی جاها حرفامون جز مشغول کردن ذهن افراد به مباحث بیهوده و تلف کردن وقتشون و متشنج کردن جمع نتیجه ی دیگری نداره.

من نمیخوام به کسی جسارت کنم و سطح فهم کسی رو پایین فرض کنم! نمیگم خودم خیلی می فهمم!

فقط بحثم اینه که هر صحبتی رو نباید در هر جمعی کرد.

مثلا تو کلاسی که همه ی افرادش از مباحث سیاسی و اجتماعی سر در نمیارن و البته کسانی هم که ادعا دارن یا نظری میدن -مثل خودم- چندان عالی رتبه نیستن که حرفشون تمام و کمال درست باشه مطرح کردن این مباحث جز ایجاد شبهه و درگیری برای بچه ها چیزی نداره.

***********************************

در راستای این همه حرفی که زدم حق اینه که بابت پست قبل عذرخواهی کنم

و اینو بگم که بهتر بود جای دیگری این حرف ها رو میزدم یا اقلا یک مقداری از این دید منفیم کم می کردم.

فضای مجازی هر چند وبلاگ شخصی باشه جای اظهار نظرهای این گونه و تا این اندازه سیاه نمایی نیست...

خدا از سر تقصیرات همه مخصوصا خودم بگذره..

*******************

توفیق عمل عنایت کن...

----------------------

خدایا به امید تو...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۶

نظرات  (۲)

سلام بر دوست عزیز و گرامی!
خب اگه نظر منو بخوای باید بگم با حرفات موافقم البته این حرفا رو باید به یکی دیگه بزنی .... شاید روش تاثیر بزاره!
در ضمن اصلا هم از بابت پست قبلیت ناراحت نباش... حرفات کاملا به جا و درست بودن!
لایک!
پاسخ:
سلام متشکر
۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۰۷ سیدعلی علوی
فرموده بودید: و اگه نمازش حضور قلب نداشت... اون وقت چی؟
همین سوال را از آیت الله بهجت پرسیده بودند، ایشون گفتند خود نماز اول وقت موضوعیت داره و مهمه، حتی اگه فرض کنیم نماز رو کمی دیرتر بخونیم حضور قلب بشتر باشه ولی باز هم باید اول وقت خونده بشه، پس اول وقت خوندن نماز نقش مهم در روحیه آدم داره و خیلی کمک میکنه به حرکت به سمت قرب و نزدیک شدن به خدا.
پاسخ:
سلام
ممنون از راهنماییتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی