شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

تغییر ذائقه، حضور دین در همه ی ابعاد زندگی

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۶ ب.ظ

به نام خدا

سلام

****************************

شبکه ی قرآن مدت هاست کاری رو انجام میده که باید همه ی شبکه ها انجام میدادن و نمیدن...

تغییر ذائقه ی ادم ها و البته تغییر دیدگاهشون..

کار جدیدی که از عید امسال شروع کردن و من خیلی پسندیدم شیوه ی جدید برنامه ی کودکه.

کاری که قبل ترها اقای راستگو به تنهایی انجام میدادن.

که به نظر من بچه های فعلی اون برنامه ها رو هم نداشتن.

این که برنامه ی کودک تلفیقی باشه خیلی خوبه.

بازی، مسابقه، داستان، نمایش، کارتون و...

این که از یک روحانی توی اجرای برنامه ها استفاده بشه خیلی خوبه.

من اصلا این حرف رو نمیپذیرم که یک روحانی صرفا برای بالای منبر و سخنرانی و گوشه ی مسجده.

اگر قرار باشه به این ها اکتفا بشه پس چطور میتونیم ادعا کنیم اسلام رو به درستی جا انداختیم؟

دین در همه ی ابعاد زندگی باید مشهود باشه.

چیزی که ویژگی مهم اسلامه.

خیلی تفاوته بین بچه ای که روحانی رو یک ادم شاد و فعال و خوش رو و خوش پوش و مهربان بشناسه با بچه ای که روحانی رو به اسم خشک اخوند میشناسه و تصوراتی که من اصلا دلم نمیخواد توضیح بدم.

مسلما علاقه شون به دین هم متفاوت میشه.

این در بحث کودکان.

در بحث نوجوان و جوان هم که خدا رو شکر قبلا هم حضور داشتن امثال اقای سرلک یا اقای حاج علی اکبری و... .

الحمدلله که روز به روز داره فعالیت بیشتر میشه و من شدیدا به خاطر این مسئله خوشحالم.

امیدوارم بهتر هم بشه.

و البته امیدوارم این جور برنامه ها مختص شبکه قرآن نباشه.

البته خیلی ها اهداف مقدسی دارن. اما شیوه و راهی که انتخاب کردن خوب نیست.

نمیدونم چرا فکر میکنیم اگر موسیقی انچنانی تو کارامون نباشه کسی توجه نمیکنه.

این ماییم که باید ذائقه ها رو تغییر بدیم.

همون قدر که ذره ذره کار کردن تا فرهنگمون به اینجا رسیده باید ذره ذره و خیلی بیشتر از اون کار کرد تا دوباره برگردیم به جایگاه مناسبمون

البته با عرض تاسف باید بگم که خیلی نمیشه به وزارت ارشاد و اینجور بخش ها امیدی داشت.

خودمون باید کار کنیم.

این که منتظر باشیم یه مسئولی کاری انجام بده وضع رو بدتر از قبل میکنه...

***************

خدایا 

توفیقات همه ی اونایی که دارن تو این زمینه ها فعالیت میکنن بیشتر کن.

به ما هم کمک کن که بتونیم در این راه خدمت کنیم.

-------------

خدایا به امید تو...!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۳

نظرات  (۴)

سلام
مطلب به جا و خوبی بود.
فقط چرا کلمه آخوند خشکه ؟!
به نظر من کلمه آخوند یک مرحله بالاتر از روحانی است چون روحانی با روح سر و کار دارد ، اما آخوند با جسم و نفس و روح

شما در لغت نامه جست و جو کنید و به معنای آخوند و روحانی توجه کنید. اصلا لغت روحانی واژه مناسبی برای اشاره به آخوندها نیست.
پاسخ:
سلام
متشکر
نمیدونم.
من ازش بار منفی دریافت میکنم شاید به این دلیل که اصولا کسایی از این لفظ استفاده میکنن که با این قشر مشکل دارن...
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۹ حوالی آفتاب
توفیقاتشون مستدام....
کاش در مهدهای کودک کاری صورت می گرفت...
پاسخ:
شیرازو که نمیدونم
ولی تهران جز چند تا مهد قرانی و استنثنائی امیدی به مهدا نیست...
۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۶:۵۳ مهدی شاعری
اینم نظر عمومی 
سلام 
متن زیبایی بود
پاسخ:
سلام
شما از کجا فهمیدی من دچار بی فکری شده بودم؟
سلام
وبلاگ خیلی خوبی داری
با استفاده از این سایت بازدید وبلاگت رو بالا ببر که بهتر بشه
تبادل بنر و لینک هم میتونی انجام بدی
http://www.24ip.ir/?refer=sasan54
حتما امتحانش کن بازدهی خوبی داره واست
پاسخ:
سلام
متشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی