شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

به نام خدا

سلام

********************************

قسمت اول سخنرانی حضرت آیة الله امام کاشانی، شب 19 رمضان، مسجد شهید مطهری

---------------------------------------

لیلة القدر صاحبی دارد که صاحب آن امام عصر -عجل الله تعالی فرجه الشریف- است. همان طور که در سوره ی قدر به نزول ملائکه و جبرئیل در محضر انساتن کامل، امام زمان، اشاره شده.

شب قدر، شب دعاست.

دعا دو جنبه دارد.

1- عبادت که بخشی از دعاست.

2- تغییر حوادث و اوضاع و احوالی که پیش آمده است؛ چه در دنیا و چه آخرت.

بعضی فکر میکنند آنچه تقدیر است می شود، و آنچه باید بشود می شود و آنچه مقدر است خواهد شد. در حالی که غلطه. در روایات داریم که آنچه مقدر است با دعا عوض می شود. و بلا با دعا در هم ریخته می شود.

امام صادق -علیه السلام- (اینجا رو من با شک نوشتم چون یه لحظه حواسم پرت شد): "دعا کن نگو کار گذشته است." یعنی نگو من تقدیرم اینه، من شانسم اینه. دعا جوری است که بساط بلا رو به هم میزند. 

در آیه ی شریفه 60 از سوره ی غافر: وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ ﴿۶۰﴾  و پروردگارتان فرمود مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم در حقیقت کسانى که از پرستش من کبر مى‏ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى‏آیند (۶۰)

در این آیه اول به این نکته می پردازد که دعا بساط بلا و حوادث را به هم میریزد. چون می گوید دعا کنید، مرا بخوانید من مستجاب می کنم. بعد می فرماید آن ها که اهل دعا نیستند اهل عبادت نیستند.

حرف اول اینه که دعا مشکلات دنیوی و اخروی را عوض می کند.

**************

خدایا به امید تو...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی