شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

زندگی خوش؛ در دنیا و اخرت

جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ق.ظ

به نام خدا

سلام

************************************************

نوشتن یکی از راه هاییه که حواس ادمو جمع میکنه...

با کمال تاسف من امشب ننوشتم مجبورم خیلی نقل به مضمون و شاید بعضی جاها تلفیق با تحلیل های ذهنی خودم بنویسم...

---------------------------------------------------------

مجلسی بود به مناسبت سالگرد یک استاد و دو شهید...

***************************

موضوع سخنرانی در مورد وجه تشابه شهدا و علما بود 

که با توجه به ایاتی از قران مطرح شد.

می فرمودند:

بر اساس ایات کسی در اخرت حیاتی خوش داره که در دنیا هم این حیات خوش رو تجربه کرده باشه.

یعنی از این دنیا شروع میشه و در اخرت هم ادامه پیدا میکنه.

حیات خوش تو دنیا یعنی چی؟

یعنی مسیرش درسته در این مسیر استقامت داره

و از کاری که انجام میده چون برای خداست رضایت داره.

خیلی وقتا میشه میگن شما اگه 30 سال برگردی عقب چی کار می کنی؟

اگه این سوال رو از یه شهید یا از یه عالم بپرسی مطمئنن میگه همین راهی که اومدم رو میرم

چون از راهش مطمئنه.

درسته الدنیا سجن المومن ولی بعضی جاها تو دعاها داریم که خدایا دنیا رو واسه من زندان قرار نده.

عالم از کاری که انجام میده لذت میبره.

با خوشی تو دنیا زندگی میکنه.

اسیر مادیات نیست.

اسیر نان نیست اسیر نانواست. 

درگیر باغ نیست مرید باغبانه.

این گروه از ادما هم خودشون تو این دنیا خوشن هم به برکت وجودشون اطرافیانشون هم در خوشی هستن.

بعضی وقتا شده میریم سفر یه چیزیمون گم میشه... وقتی برمیگردیم اگه بپرسن خب سفر چطور بود؟ میگین خیلی خوب بودا ولی فلان چیزم گم شد.

مومن خیالش راحته که هر کاری که انجام میده گم نمیشه...

کاری که واسه خدا باشه خدا واسه خودش بر میداره. این میشه که هیچی از بین نمیره

همین باعث ارامش مومنه

مومن حتی لبخندشم صدقه س. نیتش هم جزو اعمالش حساب میشه

باید فکر کنیم ببینیم از جایی که الان هستیم راضی ایم؟

به راهمون مطمئنیم؟

...

مومن واسه خودش شاکی درست نمیکنه. 
شاکی یعنی کی؟ یه وقتی عمر ادم شکایت میکنه...

دل ادم شکایت میکنه که من جایگاه محبت خدا بودم تو چرا محبت غیر خدا رو وارد من کردی...

جوانی شکایت میکنه...

...

-----------------------------------------------------

گفتن یه سالی رفته بودم مکتب نرجس

خانم طاهایی تا به دفتر برسن ادمای مختلف ازشون هی سوال پرسیدن

و ایشون جوابشون رو دادن.

سوالایی که میشد از ابدارچی هم پرسید و جواب گرفت...

اما اگه من بهشون میگفتم که چرا شما جواب میدین؟ حتما جواب میدادن من با خدای این ادما معامله کردم...

باید از ایشون و از شهدا بخوایم دستمون رو بگیرن...

به راه خودشون ببرن...

*******************

خدایا

کمک کن بتونیم راهشونو ادامه بدیم...

--------------------------

خدایا به امید تو...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی