شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

جشن انقلاب از نوع اسلامی!

چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ

به نام خدا

سلام

*********************************

22 بهمن امسال هم گذشت.

دست مردم درد نکنه که شرکت کردن و حضور فعال در صحنه داشتن.

اما

مثل چند سال گذشته امسال هم دردی وجود داشت که به نسبت هر سال بیشتر هم بود...

درد اینه که حواشی راهپیمایی خیلی بیشتر از اصل ماجراست...

درد اینه که مسائلی که در طول راهپیمایی پیش میاد شباهتی به اسلام نداره...

و من در این موارد شاید حق میدم به اون ها که میگن با اسم اسلام، ضد اسلام عمل می کنن... نه فقط امروز و در این برنامه که در خیلی جاهای دیگه متاسفانه این مشکلات پیش اومده...

باعث تاسفه که هر قدمی که در مسیر راهپیمایی میذاری کاغذهایی زیر پات میبینی که روش نام خدا و اهل بیت و عکس امام و آقا و...

اونقدر صدای غرفه های مختلف زیاد بود که نه میشد قطعنامه رو شنید نه صحبت های اقای روحانی رو...

قصدشون جشن پیروزی انقلاب بود اما اهنگ های تند و نامناسب پخش میکردن!

و بدیش اینه که غرفه ها هر کدوم مال یک وزارت خونه و یک اداره و سازمان بود...

از صدا و سیما که خیلی وقته من به شخصه قطع امید کردم اما دیگه دیدن این صحنه واقعا حال ادمو بد میکرد...

این که همه ی اقشار جامعه با هر پوشش و ظاهری شرکت کردن بد نیست... اصن خیلی خوبه... اما کاش کمی حریم ها رعایت می شد... حریم روابط... حریم پوشش...

شما راهپیمایی های قبل از پیروزی انقلاب و سال های اول انقلاب رو ببینین. کی زن و مرد قاطی راهپیمایی میکردن؟!!

(قاطی منظورم اینه که شما تصاویر رو نگاه کنین یه طرف خانوم ها حرکت میکنن یه طرف اقایون یا جلو اقایون میرن پشت سرشون خانوم ها.)

جشن پیروزی به چه قیمت؟! به قیمت گناه کردن؟!

حیف... خیلی بد تغییر کردیم و خودمون حواسمون نیست!

***************************

پدر می گفتن شعرای اول انقلاب رو گوش کن، اهنگ نداشتن.

مسئول گروه ها آقای شاهنگیان بودن و کارها رو بر اساس این که اشکال شرعی داره اهنگ درست کردن.

منم گفتم امروزی ها یاد بگیرن!!!

(من نمیگم همه جور آهنگی ایراد داره ها! من نه فقیهم نه در جایگاهی هستم که بخوام برا کسی تعیین تکلیف کنم اما خب یه سری از آهنگ ها واقعا ایراد داره من بحثم در مورد هموناس)

--------------------------------

پدرانه:

اون عاشورایی که راهپیمایی کردیم، اقای مطهری و شهید بهشتی و دیگران ردیف جلو ایستاده بودن و مردم هم پشت سرشون

اقای طالقانی نمیتونستن راه برن سوار مینی بوس کردنشون.

یکی شروع کرد الله اکبر گفتن و یک پارچه همه ی مردم تکبیر گفتند و شعار ها شروع شد.

فکر نکن امام به تنهایی انقلاب کردن!

این مردم بودن که انقلاب کردن

اما اگه امام نبودن هرج و مرج میشد. مثل اوضاع مصر

امام، مزیتشون به نسبت دیگران روحانی بودنشون بود و البته دقت نظرشون، شجاعتشون و.. .

اون روزها که ما راهپیمایی می کردیم همه چیز مردمی بود. خود جوش

اون روز همه ی شعارها ایدئولوژیک بود

همه هدف داشتن

امروز اما... فقط یه امر ظاهری داریم...

*********************

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا...

-----------------

خدایا به امید تو..!

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

اصلاحیه:

با توجه به این که در این پست یه مقدار زیادی، منفی به مسائل نگاه شده بود

و فضای مجازی یک محیط عمومی ست و نباید هر حرف و سخنی در اون منتشر بشه

بنده عذرخواهی میکنم.

قصدم تخریب نبوده و نیست و اگر تندروی داشتم شرمنده

این مطالب گفته شده صرفا مشاهدات من بود که بعضی از بزرگواران گفتند همچین چیزایی به این شدت ندیدن و خدا رو صد هزار مرتبه شکر اگر به نسبت سال های گذشته حضور مردم بیشتر شده بوده و در حواشی پیشرفت داشتیم.

بخش هایی از متن با رنگ سرمه ای اصلاح شد لطفا بخونین که شبهه رفع بشه.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۲

نظرات  (۴)

سلام
گرگان
پاسخ:
سلام
اها
خب خداروشکر
سلام
خدا رو شکر اینجا که اونطور نبود
پاسخ:
اینجا یعنی دقیقا کجا؟!
بعدم اینجا حالا این قدرها هم بد نبودا... من یه ذره زیادی شلوغش کردم :دی
سرنگونی شاه از سال  15 خرداد 42 شکل گرفت و محدود به ده روز بهمن نبود....ده روز بهمن یعنی بازگشت امام  ره به ایران پس از 15 سال تبعید و مستقیما با مردم بودن و بدون واسطه مدیریت کردن امام ره...
شاید اگه امام زودتر به ایران بازگشته بودند انقلاب زودتر اتفاق می افتاد.

همین فاصله ده روزه چه اتفاقات و توطئه هایی که با مدیریت امام ره خنثی شد....از نقشه سرگونی هواپیمای امام ره  در آسمان تا اعلام حکومت نظامی توسط بختیار و دستور امام ره به آمدن مردم در خیابان و نادیده گرفتن حکومت نظامی....



پاسخ:
بله درست می فرمایید.
من اون بخش رو اصلاح کردم.
فکر میکنم من بد مطلب رو نوشته بودم وگرنه پدر منظورشون این نبود.
ایشون حرفشون این بود که همه میخواستن شاه بره و همه ناراضی بودن.
حضور امام موجب شد انقلاب با سرعت بیشتری پیش بره و بعد از سرنگونی رژیم هم طی 10 روز همه چیز سر و سامانی بگیره.
همه فکر میکردن چند سال طول میکشه تا بعد از سرنگونی رژیم یک حکومت جدید تشکیل بشه و این قدرت امام رو در مدیریت نشون میداد.

سلام
 دغدغه شما رو درک می کنم.....
ما که اونجا نیستیم .کاش خود مردم برای این وضع یه فکری می کردن....

اما  در مورد قسمت پدرانه به نظرم نقش امام ره خیلی پررنگ تر از مخالفین شاه بود.

مسلما اگه برنامه ریزی امام ،دور اندیشی و مدیریت امام ره نبود حرکت مردم ناقص می موند.
به نظرم حرکت روحانیت مانند امام  ره موجب حرکت مردم شد.
 مردم بودن که به این نظام و امام ره مشروعیت دادند و با کلمه پیش دستی موافق نیستم.
سایر گرو هک ها و مخالفین شاه از سفره مبازراتی امام ره خوردند  اما
امام ره از سفره کسی نخوردند....
پاسخ:
سلام
نقش رهبری امام جای خود
منظورشون اینه که به هر حال جامعه از اوضاع ناراضی بود و خیلیا برای براندازی نظام تلاش میکردن
قرار بر این بود که شاه سقوط کنه اما کسی انتظار نداشت به سرعت و 10 روزه همه چیز سامان بگیره
که امام این قدرت رو داشتن و البته بعد از انقلاب هر کدوم از گروه ها یه جوری سر جای خودشون نشستن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی