شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

کدام مدرسه؟!

جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۷:۴۱ ب.ظ

به نام خدا

سلام

*****************************************

امروز روز، به خاطر رشد جمعیت و نیاز جامعه تعداد مدارس زیاد شده.

هر مدرسه ای هم به هر حال برای جذب مشتری تبلیغات خاص خودش رو میکنه.

البته نمیگم همه ی مدارس به خاطر بازار کار فعالیت میکنن ولی کم نیستن مدارسی که فقط میخوان پول جمع کنن.

به هر حال جامعه از قشر های مختلفی تشکیل شده.

مذهبی-غیر مذهبی، ضعیف-متوسط-پر درامد و...

با توجه به این تقسیم بندی ها، مدارس هم مختلفن.

یه سری مدارس از طرف اموزش پرورش فعالیت میکنن که به هر حال جوش مختلطه (منظورم اینه که همه جور توش پیدا میشه)

یه سری ها هم زیر نظر اموزش پرورش هستن اما برای خودشون تصمیم میگیرن که میشن همین مدارس غیر انتفاعی.

حالا غیر انتفاعیا خودشون تقسیم بندی میشن. یه سریا مذهبین یه سریا غیر مذهبین یه سری ها هم معمولین.

همین جور خودتون ادامه بدین.

عرف این شده که مدرسه ای که از نظر علمی سطح بالاتری داره یعنی رتبه های کنکورش بهترن، فعالیت های المپیادی و مسائل اینجوریش بیشتره، بیشتر مورد استقبال قرار میگیره.

و البته خانواده های مذهبی که براشون مهمه بچه شون تو چه جوی بزرگ بشه قطعا مدارس مذهبی رو انتخاب میکنن.

شهرای دیگه رو نمیدونم اما تهران خودمون مدارس معروف مذهبی کم نداره.

امثال علوی و نیکان و روزبه و موتلفه و ... از پسرونه ها و از دخترونه ها روشنگر و رفاه و فضیلت و شکوفه و ... .

(این که اسم اینا رو گفتم چون تقریبا همینا رو به عنوان معروفا میشناسم. -تقصیر خودم که نیست-)

بعضی از اینایی که اسم بردم، میدونیم که عقایدشون کمی تا قسمتی جدی با ماها متفاوته.

اما نمیدونم چرا با علم به این قضیه باز هم بعضی از خانواده ها انتخاب میکنن که بچه هاشون در چنین محیطی بزرگ بشن و حتی حاضرن سختی چند برابر متحمل بشن اما بچه هاشون رو مدرسه ی دیگه ای نذارن.

علتش چیه؟!

مشکل مربوط به کدوم دسته اس؟

ایا به ذهنیت خانواده ها بر میگرده؟!

عملکرد درست چیه؟!

فارغ التحصیلای کدوم جبهه از مدارس موفق ترن؟!

ایا من به عنوان یه دانش اموز، میتونم تاثیر گذار باشم در این مسئله؟!

اگه من دارم تو مدرسه ای مثل روشنگر درس میخونم، میتونم کاری در این زمینه انجام بدم؟!

--------------------------------------------

تو این چند روز حرفای جالبی از چند نفر شنیدم که هر کدومشون فارغ التحصیل یکی از این مدارسن.

میخوام ببینم کدوممون موفق تریم بعد از دوران مدرسه!؟

واقعا دوست دارم کاری انجام بدم، اگر بشه.

******************************

پرانتز:

1- شاید مطلب مبهم باشه چون به نظرم رسید جالب نیست مطلب باز مطرح بشه، اگه کسی در بطن قضیه باشه خیلی خوب میفهمه که چی میگم. البته اگر کسی از دوستان خواست براش خصوصی توضیح میدم.

2- ممنون میشم دوستان صاحب نظر در این مبحث، نظر بدن. اگه هیچ کاری هم نشه کرد اقلش اینه ذهن من از درگیر بودن خارج میشه.

**********************

خدایا به امید تو...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۹

نظرات  (۲)

سلام.

ببیند فعلا برا ماها زوده که بتونیم تغییری در این مورد انجام بدیم پس لطفا ذهن خودتونو درگیر نکنید .فکر این باش که چطوری بتونی خودتو تغییر بدی چون مدرسه دیر یا زود تمام خواهد شد برا شما .

 

بر سنگ قبر کشیشی در سن پترزبورگ چنین نوشته شده بود:

"آن هنگام که جوان بودم و فارغ از همه چیز و تخیّلم مرز و محدوده ای نمی شناخت، در سر آرزوی تغییر دنیا را می پروراندم. بزرگتر و خردمندتر که شدم دریافتم جهان تغییرناپذیر است، پس افق اندیشه ام را محدودتر کردم و بر آن شدم تا تنها کشورم را تغییر دهم. اما این هم عملی نبود.

پس از سال ها زندگی و تجربه، آخرین تلاش ناامیدانه خود را صرف تغییر خانواده ام کردم. اما افسوس آنها نیز که نزدیکترین کسان به من بودند تغییر نکردند.

اکنون که در بستر مرگ آرمیده ام، به ناگاه حقیقتی را یافته ام. تنها اگر خودم را تغییر داده بودم، آن گاه نمونه ای می شدم برای اعضای خانواده ام تا آنان نیز خود را تغییر دهند. با انگیزه و تشویق آنها چه بسا کشورم نیز اندکی اصلاح می شد، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر بدهم!"

پاسخ:
سلام
قبول ندارم!
ادم در هر شرایطی میتونه تاثیر گذار باشه!
درسته که ادم اول باید خودش تغییر کنه بعد کاری برای اطرافش بکنه
ولی مدرسه جاییه که من بیشتر زندگیمو توش میگذرونم!
یعنی من یه عضوم از مدرسه. پس میتونم روش تاثیر بذارم.

البته هدفم از این پست اول اسیب شناسی هست بعد باید فکر کرد که چی کاری باید انجام داد.

سلام.

درسته که ماها تو هیچ کدوم از اینجور مدرسه های که گفتین درس نخوندیم.ولی به نظر من بچه رو بزاری مدرسه جنوب شهر بهتر پخته میشه و فردا بهتر میتونه تو جامعه سردر بیاره.االبته چشمه باید خودش بجوشه با اب ریختن چشمه درست نمیشه.

برا مثال آقا این امیر کبیر خودمون بچه اشپز بوده چطور درس خونده ؟با پشت در موندن کلاس بچه اشراف.اصلا پایین دستا حق درس خوندن نداشتن ... حالا ما...

پاسخ:
سلام
اون که بحثش جداس
حرفتون درسته البته ولی من فعلا بحثم در مورد نوع مدرسه ی مذهبیه.
فعلا با اون قضیه درگیر نشدم :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی