شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

اصل مسئله

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۵۸ ب.ظ

به نام خدا

سلام

*********************************

اول از همه عیدتون مبارک.

روز دختر خانومای عزیز هم مبارک باشه :)

ان شاءالله همگی محب و پیرو حضرت فاطمه زهرا -سلام الله- علیها باشین 

************************************************

اما بعد؛

باید یه بار دیگه یاداوری کنم که لزوما ادم نباید تو کلاس دینی درس دین بگیره

چه بسا تو کلاسای دیگه که هیچ ربطی هم در ظاهر به دین و ایمان نداره خیلی بهتر به خدا برسی.

میدونی حرف اینه که اون چیزی اثر داره که باور قلبی پشتش باشه.

اون عرفان عملیه کار خودشو میکنه 

:)

**************************

معلمانه:

حدیث داریم روز قیامت ازت سوال میشه. از جوونیت، از نمازت، از وقتت. 

چون ما به قیامت اعتقاد داریم پس باید از الان یه جوابی واسه اون روز داشته باشیم.

پس از الان باید واسه ش تلاش کنیم.

این نیست که حالا من دعوا کنم یا نه که تو بخوای کاری رو از ترس من انجام بدی یا نه.

تا حالا شده بشنوین یارای امیرالمومنین -علیه السلام- بی عرضه بودن؟!

نه همیشه شنیدیم شجاع بودن. بزرگ مرد بودن! مرد نه به عنوان جنسیتا به عنوان ایستادگی.

رسیدن به هر چیزی سختی داره. واسه بد شدن هم ادم باید زحمت بکشه.

چنگیز که شد چنگیز خان مدت ها تلاش کرد. درسته بد بود اما تلاش کرد.

نمیشه بشینی یه گوشه و بگی هر چی شد، شد انتظارم داشته باشی که خوب بشی یا بد بشی.

ما واسه چی میایم مدرسه؟ اینو باید بدونیم.

تربیت شما با من نیست. پدر و مادر تربیتتون کردن حالا من اینجا فقط نقش هدایت کردن رو دارم.

باید ببینی اونی که داره تربیتت میکنه ازت چی میخواد.

داری تربیت میشی واسه کی؟ واسه پدر مادر؟ نه. واسه معلم؟ نه.

داری تربیت میشی واسه امامت.

امام ادم بی عرض نمیخواد. ادم منظم میخواد.

راهکار عملی چیه؟

اوصیکم بتقوا الله و نظم امرکم

این حرف من نیستا! حرف حضرت علی ه -علیه السلام-.

تقوا یعنی هر چی گفتن بگو چشم.

تقوای درسی داشته باش.

یا مشاور رو قبول داری یا نداری. یا مدرسه رو قبول داری یا نداری.

اگه داری هر چی میگن بگو چشم. میگن بکن بگو چشم میگن نکن بگو چشم.

دیگه چون و چرا نکن.

دو تا چیزم میگم خودم بهش رسیدم.

دو تا چیز رو خیلی حواست بهشون باشه. با اینا خوب بشی همه چیزت درست میشه.

اول نماز دوم مادر. رابطه ت با این دو تا خوب شد مشکلاتت حله.

امروز اول ماهه. از امروز قرار بذارین 40 روز تا شب عرفه حواستون به این دو تا باشه.

نه که معامله کنین با خدا که خدایا ببین من این کارو میکنم به شرطی که تو هم جواب بدی. وگرنه بعدش دیگه ول میکنم میرم!

عمل کنین نتیجه ش رو می بینین

---------------------------------------------------

دوست داشتن که لزوما در مورد شخص نیست...

اون چیزی که از ادما می مونه فکر و عقیده شونه...

و من چه لذتی میبرم از بودن سر کلاس معلمی که افق دیدش سربازیه...

ته تهش چیز دیگه ای رو میخواد و یاد میده...

********************

خدایا

کمک کن قدر این معلمایی که واقعا نعمتن رو بدونیم...

قدر این لحظات...

------------------------

خدایا به امید تو...!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۵

نظرات  (۳)

خیلی خوب بود! خوب حرفای معلم ها رو مینویسی!!؛)
پاسخ:
اره
میخوام برم ازشون اجازه بگیرم 
بعدا نیان یقه مو بگیرن بگن چرا حرفای منو زدی تو وبلاگت؟!
۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۷ حوالی آفتاب
خدا توان هرچه بیشتر دهد به امثال این دبیر....
پاسخ:
اوهوم...
واقعا همین طوره
و چطور مایه میذارن...
فکر کنین از صبح تا شب از این مدرسه به اون مدرسه  
اونم با ترافیک تهران...
همه‌ی رهبران بزرگ دنیا آموخته بودند که چگونه خودباوری و بی‌گمانی را پیش از هر کس و نخست از درون خودشان ببینند و باور کنند.
پاسخ:
بله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی