شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

به چند مناسبت

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۶ ق.ظ

به نام خدا

سلام

***********************************************

دیشب مجلسی حضور داشتیم البته جمع خانوادگی بود و تقریبا مجلس خصوصی اما مباحثی مطرح شد که گفتنش خالی از لطف نیست.

----------------

مجلس، مجلس سادات بود و چند نفر از روحانیون بزرگوار هم حضور داشتن و سالگرد پدری بود از همین جمع که 45 سالی هست به رحمت خدا رفتن اما از تلاش هاشون و تربیت صحیحشون پسران و دخترانی به وجود اومدن که هر کدومشون در حد خود برای ترویج اسلام و تشیع تلاش زیادی کردن.

سخنران پسر بزرگ این اقا بودن. میگفتن من دبیرستان میرفتم که پدرم یه روز بدون مقدمه گفتن من میترسم شما با درس خوندن توی مدرسه و ادامه دادن مدرسه دیگه به سمت طلبگی نیای و نخوای که درس حوزوی بخونی. ایا حاضری از فردا دیگه مدرسه نری؟ گفتن این حرف برای من خیلی سنگین بود خب توی مدرسه کلی دوست و رفیق داشتیم بهمون خوش میگذشت. نمیشد به همین راحتی گذشت از مدرسه. گفتم بذارین من فکر کنم بعد جواب میدم. گفتن فکر کردم دیدم اگر بگم نه پدرم ناراحت میشن دلشون میشکنه و اگر بپذیرم خب احترام پدر رو حفظ میکنم و ایشون هم از این که من پذیرفتم خوشحال میشن. با این که خیلی سخت بود اما به پدرم گفتم چشم از فردا نمیرم مدرسه. و همون بعد از ظهر ایشون یکی از قباهای نوی خودشون رو تن من کردن و من و با خودشون بردن مسجد. 

بعدم تعریف کردن که پدرشون خوابی دیدن در مورد یه شیخ نورانی که چند نفر دورشون حلقه زده بودن و درس میخوندن که بعد از خواب دنبال اون شیخ میرن و ایة الله مجتهدی تهرانی رو پیدا میکنن و ایشون در محضر آقای مجتهدی درس میخونن.

.

اینجا رو من خودم میگم. ایشون پسرانشون رو هم همیشه تشویق کردن به طلبه شدن و اون ها هم بعد از خوندن درس تا دوره ی دبیرستان رفتن حوزه و دروس حوزوی خوندن. دیشب هم داشتن یکی دیگر از اقایون رو تشویق میکردن و گفتن درس های دانشگاهی خوندن جای خود، اون ها رو که خوندین بعدش برین حوزه.

----

موضوع دیگری که مطرح شد درباره ی تعداد فرزند بود. البته نمیدونم گفتنش توی وبلاگم و در ملا عام درسته یا نه. سعی میکنم بازش نکنم.

ایشون میگفتن تعداد بچه شیعه ها باید زیاد بشه. شیعیانی که تربیتشون خوبه و میتونن موثر باشن در جامعه. کاش دوستان متاهل توجه به این قضیه داشته باشن.

(اگر دوستان با این قضیه مشکلی داشتن من چند تا استدلال هم دارم در این مورد خصوصی میتونم عرض کنم خدمتتون.)

***********************

بی اهمیت:

قسمتم شده هم تولد شمسیم هم تولد مجازیم روز جمعه باشه. خیلی خوش به حالم شده.

البته امسال تولد قمریم هم شنبه بود که فقط یک روز با جمعه فرقشه.

-------------

دعا کنین امسالمون از پارسالمون بهتر بشه!

****************

18 ابان از کتابخونه ی مدرسه مردی در تبعید ابدی رو گرفتم که بخونم.

از نوع نگارش خیلی خوشم اومد. خیلی قشنگ بود. دو هفته ای به دلیل فشار درسی زیاد و برنامه های محرم کلا فرصت مطالعه پیش نیومد.

دیروز دوباره نشستم سرش تا بلکه تموم شه و فردا برم پس بدم.

به قسمت هایی رسیده که بحث هایی رو از جانب ملاصدرا مطرح میکنه که خیلی فلسفیه و ادم هنگ میکنه.

قسمتیش رو برای پدرم خوندم تا برام توضیح بدن. گفتن بچه این چیزا رو نخون خوب نیست. چون سنگینه خسته میشی زده میشی از این چیزا.

حالا نمیدونم چی کار کنم. دوستان نظری دارید در این زمینه بفرمایید بلکه مشکل ما هم حل شد.

***********************

جمعه ی دیگه امتحان گزینه 2 داریم.

کشتنمون با این یه امتحان. اخه چقدر تست بزنیم ها؟!

اصلا خوشم نمیاد از این رفتارشون.

از سوم دبستان همش تست همش مبتکران و مرات و قلم چی و گزینه 2!

:|فریاد

*************

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا!

--------

خدایا به امید تو..!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۱

نظرات  (۴)

سلام و عرض ادب

بر شما باد بدیدن برنامه ثریا!

امشب ساعت 23

شبکه یک

دیدنش خالی از لطف نیست

یعنی با توجه به ذهن پرسوال شما و همچنین ذهن پر نکته جوی شما


پاسخ:
سلام
:دی
البته ها به سنم قد نمیده ما هم که بچه مثبت ساعت 9 شب رختخوابیم!
میشه شما خودتونو معرفی کنین من بفهمم کی هستین؟
نیمه اول: امممم نظری ندارم....
نیمه دوم: کاملاااااااااااا موافقم! :دی
سلام
انشاالله خدا حفظتون کنه
به نظر میاد مطالبتون رو رمان کنید رمان جذابی از اب در بیاد کلا وقایع و اتفاق هایی که واستون پیش میاد جالب هستن و داستانی
 قول میدم خودم اسپانسرش بشم و با تیراژ بالا بره تو بازار :D
پاسخ:
salam
man hanuz giram ke shoma ki hastin
سلام
مطالب جالب و زیبایی نوشتی
توی این جمع سادات عجب عالمی هست
قدر این جمع معنوی که توش هستی رو بدون
خوش به حالت
پاسخ:
سلام
@};-

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی