شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

به نام خدا

سلام

***************************

تنبیه مردم

---------------------------

عِبَادٌ مَخْلُوقُونَ اقْتِدَاراً ، وَ مَرْبُوبُونَ اقْتِسَاراً ، وَ مَقْبُوضُونَ احْتِضَاراً ، وَ مُضَمَّنُونَ أَجْدَاثاً ، وَ کَائِنُونَ رُفَاتاً ، وَ مَبْعُوثُونَ أَفْرَاداً ، وَ مَدِینُونَ جَزَاءً ، وَ

مُمَیَّزُونَ حِسَاباً .

انسان ها بندگانی هستند که با قدرت خداوندی پا به عرصه ی هستی نهاده و تحت اشراف ربوبی قرار گرفته اند. در حالی که فرشتگان موکل بر عبور مردم از پل مرگ در بالین آنان حاضر خواهند گشت، ارواحشان گرفته می شود و در درون گورها قرار گرفته می پوسند و تنها سر از خاک بر می آورند. آنان در برابر اعمالی که انجام داده اند، محاسبه می شوند و وضع آنان با حساب مشخص می گردد.


قَدْ أُمْهِلُوا فِی طَلَبِ الْمَخْرَجِ ، وَ هُدُوا سَبِیلَ الْمَنْهَجِ ؛ وَ عُمِّرُوا مَهَلَ الْمُسْتَعْتِبِ ، وَ کُشِفَتْ عَنْهُمْ سُدَفُ الرِّیَبِ ، وَ خُلُّوا لِمِضْمَارِ الْجِیَادِ [الخیار] ، وَ رَوِیَّةِ الِارْتِیَادِ ، وَ أَنَاةِ الْمُقْتَبِسِ [المقتبین] الْمُرْتَادِ [المتقین] ، فِی مُدَّةِ الْأَجَلِ ، وَ مُضْطَرَبِ الْمَهَلِ .

به انسان ها در این دنیا برای پیدا کردن راه نجات مهلت داده شده و آنان به راه روشن ارشاد شده بودند. به آنان در این زندگانی مهلتی داده شده بود که می توانستند در آن مهلت، رضای خدا را جلب کنند تا از توبیخ او رها شوند. (خداوند سبحان به وسیله ی حجت و و برهان به حال انسان ها در این دنیا لطف فرموده بود) تا ظلمات شبهه و تردید از آنان مرتفع گشته و میدان تاخت و تاز برای سبقت در خیرات را برای آنان آماده، و تفکر برای رسیدن به بهترین مقاصد را به آنان عنایت فرموده بود. (خداوند سبحان به انسان ها) قدرت تحمل و شکیبایی جوینده ی روشنایی برای تحصیل سعادت را در مدت عمر و نوسانات مهلت ها عطا کرده است.

********************

خلاصه :

انسان تحت نظارت خدا و با اذن او به این جهان آمده. در هنگام مرگ فرشتگان روح انسان را دریافت می کنند (توفی)، پس از مرگ جسم مادی در قبر می پوسد. هر انسانی در برابر اعمالی که در این دنیا انجام داده است باید پاسخگو باشد.

این دنیا، فرصتی است که انسان خود را بیازماید و به ازمون های خدا نیز پاسخ دهد. راه درست توسط انبیا و اولیا به ادمی ارائه شده و انتخاب به دست خود اوست. برای اموختن هر چیزی سختی کشیدن لازم است که خداوند صبر در مقابل این سختی های دنیایی را به ما عطا کرده است.

**********

خدایا به امید تو..!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۱

نظرات  (۱)

سلام .
خطبه تکان دهنده ای است .
خدایا ما را به لطف و کرم م بزرگی خود ، در انتخاب راه درست یاری بفرما .
پاسخ:
salam
bale
elahi amin

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی