شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

زندگی

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۴۲ ب.ظ

به نام خدا

سلام

************************************

من تو یه خانواده ای بزرگ شدم و زندگی میکنم 

که خانوماش خیلی به حجابشون اهمیت میدن در حدی که بعضیاشون روبنده میزنن تو همین تهران!!

که اقایونش فقط محارمشون رو میشناسن و اگر نامحرما رو بشناسن هم نگاه نمیکنن که ببینن طرف مقابلشون کیه!

مثالش این که اگر من به پسر عموم سلام کنم ایشون نه به من نگاه میکنن و نه میدونن که کیم و چی کاره شون هستم و صرفا جواب سلامم رو میدن که واجبه.

من تو خانواده ای زندگی می کنم که مجالس مهمونیشون همیشه جداس در حدی که خانوم ها و اقایون حتی همدیگرو نمیبینن، و اگه مجلسی هم باشه که همه دور هم باشن جوری میشینن که خانوما تو دید اقایون نیستن و طوری رفتار میکنن که شان خانوما حفظ میشه.

تو فامیل ما همه حریم دارن. کسی وارد حریم طرف مقابل نمیشه!

ما تفریحاتمونو داریم. سفرمونو میریم، شعرامونو میخونیم، به موقعش دست هم میزنیم، سر جاش گریه هم می کنیم. مسابقه ی دسته جمعی هم میذاریم، دریامون رو هم میریم، و...

همه ی این کارا رو با حفظ اعتقاداتمون انجام میدیم.

مثلا من جلوی بقیه ی اقایون با پدرم پینگ پونگ بازی میکنم اما با چادر!

مثلا دختران کوچک تر فامیل حدود سن 12-13 سال دوچرخه سواریشان را هم میکنن اما با چادر.

من اینجا یاد گرفتم که بزرگتر خودم احترام بگذارم حتی اگر 4 سال از من بزرگتر باشد!

ما با بزرگترهامون و اقایون فامیل جمع صحبت میکنیم. اما صمیمیتمان با بزرگترها حفظ شده.

همه ی این ها رو گفتم که بگم ما با همه ی این کارها  زندگی خیلی خوبی داریم، همه مون شادیم و سرزنده و از زندگیمون راضی هستیم و به خاطر این همه نعمت همیشه سپاس گزار خداییم.

اما اینو درک نمیکنم که وقتی از زندگیم برای بعضی میگم، چرا میگن وااای چجوری میتونین تحمل کنین؟ چقدر زندگیتون قدیمیه، دیگه خیلی تکراری شده، ادم باید به روز باشه، باید با عرف جامعه پیش بره!

عرف چیه؟! عرف ماهواره دیدن و غربی زندگی کردنه!؟

ما هیچ کدوم اینا رو نداریم، نه ماهواره میبینیم و نه غربی زندگی میکنیم نه علاقه ای بهش داریم!

خیلی وقته که بحث روز فامیل سبک زندگی اسلامیه و بعد از توصیه های حضرت آقا، بیش از پیش داریم بهش توجه میکنیم.

ما خیلی خوب داریم زندگی میکنیم.

من این جور زندگی کردن رو دوست دارم و البته دیگران هم راه و روش و نظرات خاص خودشون رو دارن.

*******************

خدایا ازت ممنونیم که چنین خانواده ای بهمون دادی!

متشکریم که چنین پدر و مادری نصیبمون کردی!

کمک کن بتونیم اونجوری که باید و شاید راه اجدادمون رو ادامه بدیم!

کمک کن فرزند صالحی برای پدر و مادرمون باشیم!

---------------------

خدایا به امید تو..!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۱

نظرات  (۵)

ایشالا سالم و خوشحال باشید
پاسخ:
سلام
متشکر موفق باشید
باسلام.
کلا مطلب خوبیه. و اما تاثیر ماهواره، باور کنید ویران کننده هستش ادم وقتی وارد جامعه بشه میفهمه این ماهواره چه بلاها که سر ادم نمیاره باور کنید ادم شرمش میشه به زبونش بیاره و بیایم خدارو شکر کنیم که خانواده هامون سالم هستن که تو خونه یه دستگاه سی دی داشتیم قدیما اونم فقط سی دی مداحی میخریدم باز میشد......
اللهم الزقنا توفیق ..... به حق فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۰۵ محمدامیر لطفی
خیلی عالیه
خدا رو شکر کنید
سلام
راستش من همچین فضایی رو تا حالا تجربه نکردم و دقیقا نمی تونم نظرم رو بگم اما یه واقعیتی هست و اون اینکه میزان لذت ما از زندگی به میزان رضایت خدا از ماست بعضی اوقات مقطعی شاید بعضی چیزا برای بعضی ها لذت بخش باشه ( مثل ماهواره و مهمانی مختلط و ...) اما واقعیت اینه که اگر درست و از بیرون به این زندگی ها نگاه بشه آرامش حقیقی در کار نیست اون چیزی هم که اونا بهش آرامش می گن تلقینه یا نهایتا زودگذره اگه می گن نه پس چرا دچار افسردگی ، شک بین روابط همسرها، غیبت ، چشمو هم چشمی و .... بینهایت مثال دیگه می شن اونا هرگز حس نمیکنن اگه مردی یا زنی فقط زیبایی هاش و جذابیتش متعلق به همسرش باشه و لاغیر چه آرامشو لذتی داره . انشالله خداوند ایمان حقیقی رو روزی همه آفریده هاش کنه .
"ربنا هبلنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین و جعلنا للمتقین اماما"
جالب است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی