شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

تربیت مهدوی

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵ ب.ظ

به نام خدا

سلام

****************************

هر کسی که دم از شیعه بودن میزنه و تلاشش اینه که بچه هاش با خدا و محب اهل بیت -علیهم السلام- تربیت بشن

دلش میخواد از کوچکی بچه اش با مفهوم مهدویت اشنا باشه.

از همون سن کم هر کاری که میکنه نگاهش این باشه که سربازی امام زمان -عجل الله تعالی فرجه الشریف- رو بکنه.

و این طبیعیه که وقتی بیشتر زندگی بچه تو مدرسه میگذره، پدر و مادر بخوان بچه شون رو مدرسه ای بذارن که از این جهات عالی باشه.

به نظر خودم و به نظر خیلی از کسایی که باهاشون صحبت کردم، یکی از رموز موفقیت مدارس انجمنی همینه.

وقتی خیلی کار میکنن رو مبحث مهدویت خب قطعا پدر و مادر حاضر میشن بچه شون رو بذارن تو این مدرسه حتی اگر خیلی مشکلات دیگری هم داشته باشه.

یعنی به خاطر تربیت دینیش حاضر میشن مسائل دیگه رو خودشون حل کنن. (گرچه شاید موفق هم نشن!)

جدا در این زمینه کم کاری کردیم تو مدارسمون.

همه چیز که فقط جشن گرفتن در ایام شادی و عزاداری کردن و سیاه پوشیدن و سیاهی زدن در ایام عزا نیست.

این که مسئولین پرورشی کار میکنن، رو بردها مطالب مختلف میزنن، پرچمی جلو در مدرسه میزنن خیلی خوبه اما کافی نیست.

خیلی عقبیم تا به اون حد مطلوب برسیم.

یادم هست اقای حیدری کاشانی کتابی داشتن به اسم تربیت مهدوی. خیلی دوست دارم در اینده ی نزدیک این کتاب رو مطالعه کنم.

این خیلی مهمه که چی کار باید انجام بدیم تو خانواده، تو مدرسه، تو محیط های اموزشی و فرهنگی و...

**********************

خدایا

دعای اول: عجل لولیک الفرج

دعای دوم: کمک کن بتونیم خودمون و جامعه مون رو اماده ی حضور آقا کنیم.

دعای سوم: کمک کن اگه حتی خودمون هم عصر ظهور رو درک نکردیم، فرزندانمون اون روز اقا رو یاری کنن و مایه ی افتخارمون باشن.

-----------------------

خدایا به امید تو..!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۸

نظرات  (۲)

سلام
 حرفات رو قبول دارم
 میدونم که مدارس خونه دوم هر آدمیه... هر مدرسه ای باید از لحاظ فرهنگی به بچه ها برسه...
اصلا خودم کاملا موافق اینم که باید بیشتر رو مباحث فرهنگی توی مدارس بحث بشه و بیشتر بهش پرداخته بشه... حتی بیشتر از درس و مشق
اما خب الان تقریبا اکثر مدارسی که من میشناسم درسته اینجور مسائل هم توشون نمود داره و یا حتی به خاطر همین کاراشونه که مشهور شدن
ولی هنوز به این مرحله نرسیدن که به فرهنگ و دین بچه ها بیشتر از درس بها بدن
تقریبا همه مدارس بیشتر به درس و درصد قبولی هاشون بها میدن
ولی خب من امیدوارم که روزی برسه که بتونیم بگیم فرهنگ توی مدارس مهم تر از درس و مشقه

موفق باشی
یا علی مددی!
پاسخ:
سلام
مدرسه خونه ی اوله نه خونه دوم چون ما بیشتر وقتمونو تو مدرسه میگذرونیم خونه هم که میایم مگه چقد با خانواده ایم؟!
پس اساسا بیشتر مباحث تربیتی ما مال مدرسه اس نه خونه.
من مدرسه دولتی نبودم ولی غیر انتفاعی ها خیلیاشون یعنی اکثریتشون فقط درس براشون مهمه ولا غیر ته تهش از دین یه جشن و عزاداری گرفتن با اجباری کردن نماز و حجاب که مدرسه ما نمازشم حذف کرده.

سلام
مطلب قابل ستایشی بود.
دوست فرهیخته من!
با شعر جدیدم(نام تو برده و از نام خودم سیر شوم)به روزم.
با احترام دعوتید.
دردفروشی
painstore.blog.ir
پاسخ:
سلام
متشکر
چشم میرسم خدمتتون.
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی