شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

آدم ها با افکار و اعتقادات و حرف هایشان شناخته می شوند!

شمیم مهدی

هر آدمی یه سری افکار و اعتقادات داره که دوست داره دیگران از اون ها با خبر باشن!
ما هم یه آدمیم مثل بقیه!
-------------------------------------
شخصیت شناسی حقیقی و ایده آل: یک خانم متاهلِ متعهدِ دانشجوى طلبه مسلمانِ شیعه ی ایرانی!
شخصیت شناسی واقعی و ساده: قصدمون رسیدن به حالت ایده آله اما خب تا رسیدن به اون موقعیت راه بسیار است.
-------------------------------------
اینجا شاید شبیه مدینه فاضله باشه.
گاهی از خود حقیقی من خیلی بالاتره اون قدر که حق دارن دوستان اگر بگن این دیگه کیه! چقدر تناقض داره! یه چیزی میگه و چیز دیگری عمل می کنه.
من فقط دوست دارم شبیه این نوشته ها بشم... همین...
******************************
هر چند همچون قطره ام، دستم به دریا می رسد/ بسیار ناچیزم ولی، نسلم به زهرا می رسد
او بی کران بحر عطاست، از خاندان «هل اتی» است/ بر کافران هم فیض او، در دار دنیا می رسد
او مومنان را مادر است، لطف خدا را کوثر است/ با این همه سائل یقین، هنگام اعطا می رسد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

حضور

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۲۵ ق.ظ

به نام خدا

سلام

*******************************

حضور در جامعه به عنوان یه دختر چادری و تلاش برای تغییر ذهنیت ادم ها نسبت به قشر محجبه ی جامعه 

حتما این نیست که من بخوام یک خانم مهندس بشم!

و حتما این نیست که به خاطر نخبه شدن و مقامات علمی اوردن عکسم رو به هر کسی بدم یا حاضر بشم فیلمم رو برای هر گروه علمی و هر داوری اماده کنم!

حداقل در حال حاضر به عنوان یک دانش آموز وجوبی نمیبینم برای حضور در محیطی که مخاطبانم آقایان باشند. (حضور فیزیکی)

و کاش که آموزش پرورش تجدید نظری میکرد در عملکردهاش والبته اندکی به اطلاعاتش می افزود.

تا شیوه ی آموزش پرورش اینه، تا منش معلمان دولتی اینه هیچ گونه صحبت و سخنرانی و بخش نامه فایده ای نداره.

به جای این که حرف بزنیم کمی عمل کنیم!

*******************

خدایا به امید تو..!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۳

نظرات  (۴)

باسلام.

حرفای شما کاملا درست.بیاید به اینم فکر کنید که اقا چی شد که تو عرض چند سال ملت ایران از این رو به اون رو شدن دختر دهه 70 با دهه 80 خداشون فرق میکنه. دهه 80 یرو از خارج وارد نکردیم که؟؟؟ همه اینا...

پاسخ:
سلام
اینم حرفیه
البته به قول اقای زائری بعد انقلاب فکر کردیم چون جمهوری اسلامیه مشکل حله دیگه مردم رو سپردیم دست خدا و خودمون نشستیم به دیگر مسائل پرداختیم. این شده که اینجوری شده
سلام
من منظورم خوارزمی نبود.. به صورت کلی گفتم... و منظورم مطابقت دادن با جامعه نبود... منظورم این بود که تو خودت رو باید نشون بدی تا بقیه هم بفهمن که کسایی مثل ما فقط کارشون این نیست که بشینن تو خونه و بچه بزرگ کنن... نه که اصلا این کارا رو نکنی بلکه تو باید نشون بدی که یه زن محجبه میتونه در کنار فعالیت هایی که داره هم زندگی ش رو بچرخونه هم به بچه هاش برسه و از زندگی ش لذت ببره
به نظر من ما باید اونقدر تلاش کنیم که به این مردم و جامعه بفهمونیم که این حجابی که داریم این پوششی که داریم و این دینی که داریم دست و پای ما رو نبسته بلکه ما میتونیم (هر چد سخت باشه) همراه با همه اینا مثل بقیه ادما کار بکنیم و لذت ببریم
موفق باشی
یا علی مددی!
پاسخ:
سلام
صحبتی ندارم
سلام
یه چیزی که نظر خودم هستش رو میخوام بگم:
الان.. توی این جامعه تعداد کسانی که چادری هستن... دخترای محجبه هستن و برای این حجابشون ارزش قائل میشن خیلی خیلی کم شدن.... الان تعداد اونایی که به هیچ چیزی اهمیت نمیدن خیلی زیاد شده... توی جامعه... توی محیط کار و خیلی جاهای دیگه که کمتر کسایی مثل تو هستن
بنابراین... ما برای اینکه بگیم هر انسانی... حتی اگه محجبه و چادری باشه میتونه مثل بقیه این پیشرفت رو داشته باشه... باید تمام تلاشمون رو بکنیم تا این ذهنیتی رو که الان نسبت به خودمون به وجود اومده رو تغییر بدیم.... باید تغییر بدیم... و این کار با این کار و گفتن اینکه من نمیخوام پیشرفت کنم تا با پیشرفتم نخوام جلوی داور هایی که مدر هستن قرار بگیرم... مثل اینه که سنگرت رو خالی بکنی تا دشمن بتونه خیلی راحت تورو تسلیم کنه...
اینکه بگی نمیخوام کار کنم... اینکه بگی نمیخوام با کار کردنم پا به پای آقایون قرار بگیرم... این کارت بازم مثل اینکه تو دو دستی بخوای اسلحه ت رو تحویل دشمنانت بدی... سنگرت رو خالی کنی.. از جنگ دوری کنی برای اینکه کشته نشی...
واسه همین.. اینجور ادما باید خیلی خیلی بیشتر از افراد دیگه تلاش کنن تا بتونم ثابت کنن که اره.. منم میتونم... اره...این منم که محجبه ام... این منم که یک دختر شیعه مسلمونی هستم که میخواد سنگرش رو در مقابل دشمنانش حفظ کنه و نزاره که اونا بهش تجاوز کنن
فقط نظرم رو گفتم
موفق باشی
یا علی مددی!
پاسخ:
سلام
شاید همینی باشه که تو میگی. ولی حداقل تو این برهه ی زمانی ترجیح میدم که اینجوری عمل کنم.
و البته من برای همه نظر ندادم نظر شخصیم رو گفتم.
میدونی این که میگی تعداد مجبه ها کمه و... دلیل نمیشه که ما بخوایم خودمون رو با دیگران مطابقت بدیم.
این  جا جمهوری اسلامی ایرانه! قانون خودش رو داره و این دیگرانن که باید مطابق با قوانین عمل کنن! هرچند گاهی از ... بی خیال هر چیزی گفتن نداره
فقط من خوارزمی رو سنگر خاصی نمیبینم که به خاطرش بخوام پا رو اعتقاداتم بذارم. اگه دانشگاه بود اگه مجبور بودم شاید قضیه فرق میکرد. اما من الان دانش اموز دبیرستانم توی نظام آموزشی ی که اسمش اسلامیه
سلام

• مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین، بلکه مستضعفین بدانند.
• مساله فلسطین از لحاظ اسلامی برای همه مسلمانان از جمله برای ما یک مساله اساسی و یک فریضه می باشد.
• همه ملت ها ودولت های اسلامی باید مسئله فلسطین را در زمره مسائل درجه اول خود بدانند.
• همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با احساس مسئولیت باید به مبارزین فلسطینی در داخل و خارج کمکهای همه جانبه بکنند.
• مسئله فلسطین در صدر مسائل بین الملل اسلامی است.
• مشکل اصلی فلسطین وجود دولت صهیونیستی است.
• مساله فلسطین شوخی وسرسری نیست، امروز اساسی ترین مساله دنیای اسلام است.
• مهم ترین مسائل جاری فلسطین است.
• تنها راه ریشه کن کردن این غده سرطانی خطرناک، مقاومت و مبارزه است.
• ما حقیقتا صهیونیست ها را دشمن دنیای اسلام می دانیم.
• صهیونیسم در مقابل موج نسل های رو به ازدیاد فلسطینی طاقت نخواهد آورد.
امام خامنه ای (حفظ الله )





با مطلب روز قدس فقط یک نام نیست به روزم



[گل]عباداتان قبول[گل]
پاسخ:
سلام
از شما هم قبول باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی